Impresia puternica pe care o produce la lectura cartea lui Ion Vianu, Amor intellectualis, poate fi descompusa in maniera autorului: din unitatea ei psihologica, spre complexul de elemente, proprietati, inzestrari si calitati care au determinat-o.
Acestea lucreaza in mod vizibil pe parcursul autobiografiei, orientind-o intr-o alta directie si ridicind-o la un alt nivel decit cel al memorialisticii autothone predilecte dupa 1989. Cu exceptii luminoase care confirma regula, traversam, prin numeroase «marturii» oferite in ultimii ani, un teren al egolatriei si al resentimentului uman-scriitoricesc. In libertate regasindu-se, memorialistul roman stie tot si condamna circular, punindu-se in centrul spiritualitatii nationale si rezervind celorlalti roluri de contemporani meschini. Un subiectivism ingrosat ii coloreaza nu numai pe cei din jur, ci si intervalul istoric, de obicei rescris fantezist ori fantasmatic, in loc de a fi evocat. Inchizi aceasta autobiografie absolut remarcabila cu sentimentul ca despre valorile «frumosilor tineri» din anii ’50 nu putea vorbi atit de convingator decit unul dintre ei.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.