Declara despre tehnica ei ca e foarte simpla: se trezeste la patru dimineata si scrie pina pe la ora opt, pe un caiet cu spira, de preferinta de proasta calitate, cu un stilou preferabil de proasta calitate, pentru ca asta ii da siguranta. Oricum totul va fi un esec, asa ca mai bine sa se foloseasca suport material ieftin. Si niciodata actul creator nu se intimpla fara sa fi baut o jumatate de litru de ceai inainte, neindulcit, preferabil de proasta calitate. Scrie asezata intr-o canapea, pe genunchi, dar daca se intimpla sa fie in gara, va redacta acolo. Amelie Nothomb. Autoarea la ale carei lansari de carte vezi adolescente cu parul vopsit in roz, tot felul de fane cu aspect gothic, barbati la patruzeci de ani foarte simpli, critici, prieteni. Pe de o parte e un personaj care se formeaza in si prin media, pe de alta parte e un personaj care se cauta pe sine. Isi construieste identitatea in raport cu lectorul si cu media, ceea ce e destul de autentic pentru un scriitor sau, in orice caz, acesta capata un nou chip. Intr-un fel, totul ramine la suprafata si, in acelasi timp, totul coboara foarte adinc: actul creator este si fenomen mediatic, este si unul ontologic. Teatralitatea isi are radacinile ei foarte profunde.