Colonia Plinsa, prima sectiune (aflata sub semnul unui fragment din Geo Bogza, Tristetea coloniilor), e o lume minerala a carei prima imagine e cimitirul. Casele pe care Ion Barbu si ceilalti le scot din circuitul mineral, pentru a le introduce in cel cultural, sint insa corpuri vii, trupuri palpitind de culoare si hazard (poetic) obiectiv. Vorbe precum <> sau <> capata sens in albumul Petrilei imaginare. Astfel, casa pe care o imparte poetul Romulus Bucur cu graficianul Octav Mardale e o caricatura supraetajata, cu o legenda poetica: <> (Song of myself); casa domnilor Mihai Ursachi (poet) si Frederik Pajak (pictor) e un bestiariu coborit pe un zid din Petrila, inscriptionat astfel: <>; pe <> scrie, precum in poemul Epigraf: <>. Casa tropicala (in)semnata de Florin Iaru si pictata de Giuseppe Coco poarta versurile: <>. O pictura naiva a Fridei Kahlo sta linga gaura neagra a unui pod petrilean, alaturi de un epitaf din Cezar Ivanescu: <>. Colonia Risa este, in schimb, doar imaginea serpuitoare, multicolora, naiva, industriala, caricaturala a unei Petrile realist-magice pe care trebuie s-o vedeti singuri.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.