- în Observator cultural, nr. 1111
- Dosar de presă
- 0 likes
- 192 views
C ntecul păsării de plajă ne plasează în Constanța postcomunistă, în lumea Falezei Nord (FZN) și a cazematelor din beton, cu personaje care se deosebesc din punct de vedere etnic și social și luptă pentru supraviețuire. E o lume pe care, se pare, autorul o cunoaște foarte bine și pe care o înfățișează din perspective diferite (lingvistice, sociale, arhitecturale). Construită pe două planuri temporale, cartea prezintă, pe de o parte, o zi din viața lui Ainur, proxenet și bătăuș de carieră, care trăiește o criză existențială (își descoperă un nodul posibil malign), și, pe de altă parte, un plan retrospectiv, în care este explicată întreaga lui ascensiune în lumea interlopă a Constanței din anii ’90. Surprind cu precădere scenele de agresivitate și violență (exercitate barbar și asupra animalelor), redate într-un registru specific acestei lumi (nu lipsit de umor însă), precum și protagonistul, a cărui dezumanizare e explicabilă prin absența unei vieți familiale (mama moare la nașterea lui, tatăl îl privește cu reproș nerostit), a iubirii, afecțiunii, empatiei și tandreței.