Am citit – căci o fac pentru prima oară – trei titluri din rîndul doi al operei: Vara, Nunta și Moartea fericită. Au toate trei în comun decorul algerian, încă francez în anii scrierii acestor texte. Dar nu e vorba aici doar despre un fundal natural, ci despre o prezență geografică esențială, pregnantă, ce trece adesea, literar, înaintea prezenței umane. De altfel, primele două cărți, una de descrieri pure, alta de mici schițe, în care omul e mai mult receptacol senzorial și cultural stîrnit de peisaje naturale și urbane și de ruine antice decît obiect de analiză în sine.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.