Fontana di Trevi, care dă titlul romanului, asta e: simbolul fugii, al părăsirii țării (visul oricui înainte de 1989), garanția că, dacă arunci o monedă acolo, vei reveni în acel loc („Plecarea de acasă; bănuțul aruncat în Fontana di Trevi”). Ca o garanție a evadării, a eliberării de un soi de blestem istoric, sub care au stat, cîteva generații la rînd, familiile protagoniștilor. Povestea Claudiei Morar, fiica Sultanei și a lui Aurelian, care trăiește într-un provizorat permanent în străinătate, vînînd burse și stagii doctorale, e o replică la destinul Letiției. Tînăra aleargă după tot felul de oportunități, pînă se alege cu un cancer în fază terminală. Fericirea nu e nici în afară, chiar dacă nu e posibilă nici acasă. Iar plecarea nu se poate realiza definitiv: nu poți pleca de acasă cu tot ce e al tău. Ceva rămîne și te cheamă înapoi. Ruptura definitivă (cazul Claudiei, care amînă în permanență reîntoarcerea) înseamnă eșec, rătăcire de sine și, în cele din urmă, moartea.

Related products

Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.