A doua parte a cartii aduce in scena un nou personaj si complica putin „schema lucrurilor”: fostul sef al cenzurii, Artur Reznicek, ii scrie epistole patimase, modulante ca ton, lui Oscar Rohrlich (pentru necunoscatori, „primul nume” al lui Radu Cosasu), tocmai pentru ca nu-i poate scrie lui Cosasu, cel ce-i dedica in Dilema o „ruga”. Un scriitor neexperimentat, dar si unul pornit pe razbunare, pe asasinat simbolic, ar fi creat un monstru in persoana Cenzorului. Radu Cosasu procedeaza exact invers: varsa umanitate in vasul acesta al comunistului imaginar, construieste un personaj rafinat, cult, care problematizeaza (a nu se uita pasiunea lui Cosasu pentru Camil Petrescu) si care isi traieste ultimii ani intr-o continua introspectie si rememorare. E o incercare de a schita acea furtuna de zapada in fata publicului din Congo, din perspectiva unui fulg. Cenzorul duce o lupta surda atit cu Radu Cosasu, cit si cu propria fiica, intransigenta, oarecum jenata de trecutul tatalui.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.