In Adio, arme si in Pentru cine bat clopotele, Hemingway are grija, iritant pentru mine, sa-ti arate ca nu e doar un pirlit de reporter care s-a apucat de proza, ci ca are si o gindire de moralist travestit in prozator, cu care te bate la cap, ca nu care cumva sa-ti scape chestia asta. In ultimul lui roman, Hemingway nu mai vrea sa demonstreze nimic. Stie ce poate si, la fel ca in marile lui povestiri, i se rupe de opinia criticilor. Il poti recunoaste pe Hemingway in personajul lui, pictorul Thomas Hudson, dar simti, totodata, ca romancierul s-a plictisit sa tot joace din umbra rolul protagonistului, chiar daca o face si aici. La fel cum s-a plictisit si de stilul romanelor sale dinainte. De aici senzatia ca il recunosti si nu prea pe Hemingway, ca si cum si-ar lepada o piele, aceea a romanelor scrise pina atunci, si inca nu stia cum va arata in pielea cea noua.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.