E uimitor cu cita acribie analizeaza Culianu trasatura urcatoare, cvasimagica, a filosofiei. Tocmai de aceea spuneam ca volumul depaseste cu mult conventia unei licente in filologie. Culianu e filolog doar prin stiinta limbilor, in rest e un savant cu preocupari ezoterice, iar motivatia din care i se hraneste efortul nu e teoretic, ci autoreferential. Cind scrie ca iubirea e magie si ca orice arta a fost la origine o forma de magie, Culianu isi descrie propriile intuitii. De aici impresia staruitoare ca absolventul se foloseste de Ficino ca sa-si puna in pagina o viziune pe care n-o afli ca atare la preotul italian. Ficino nu are decit vagi aplecari spre magie, intrucit e un prelat canonic caruia nu-i trece prin cap ca, sfidind dogma, sa-si atraga banuiala de erezie. Iata de ce senzatia cu care ramii e ca Ficino e doar pretextul unei viziuni cu care Culianu rezona pina la identificare. Asa se face ca in teza de licenta dam peste germenii unei teorii pe care o vom regasi, intr-o forma elaborata, in volumul pe care Culianu il va publica in 1984, Eros si magie in Renastere.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.