Cartea cetatii doamnelor (redactata la 1405-1406) se citeste in strinsa legatura cu Romanul trandafirului (fata de care se constituie intr-o replica antimisogina), dar si cu alte scrieri ale medievalitatii tirzii, precum Divina comedie sau Cantonierul. Insa, in mod special, autoarea reinterpreteaza cartea lui Boccaccio, De claris mulieribus (cca 1336), in sensul eliberarii de prejudecatile ce insoteau portretele de femei. Astfel, daca Boccaccio insista pe cupiditatea sau libertinajul vreunei figuri feminine (de pilda, Sempronia – fiul ei fiind Decimus Brutus, unul dintre cei care au complotat impotriva lui Cezar), Christine de Pizan numeste aceste trasaturi ale personajului drept farmec si carisma („courtoisie” si „douceur”). Mai mult, fata de Boccaccio, care isi alege exemplele de femei-model exclusiv din Antichitate, Christine de Pizan deschide Cetatea sa si doamnelor contemporane.
Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor. Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus. Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.