Au aparut de curind doua romane care exista prin si pentru muzica:
Mierla neagra, de Radu Tuculescu si
Moartea lui Siegfried, de Octavian Soviany; o tema si o structura recunoscute in epoca moderna cel putin de la
Punct. Contrapunct al lui Huxley sau de la romanele jamesiene de la finele secolului XIX si inceputul sec. XX, muzica revine la doi prozatori de
longue haleine, cu noi perspective. […]
Romanul lui Radu Tuculescu este o variatie pe o tema dezvoltata de mai multa vreme la autor, aceea a talentului risipit, a talentului de muzician; o punere in abis (Radu Tuculescu este violonist, format la Conservatorul din Cluj) cu ajutorul personajului principal Anghel Radu, clarinetist al carui destin este intrerupt de la 17 ani, acuzat de o crima comisa in internatul liceului de muzica. Ani de inchisoare, momentul 1989, incercarea de a-si regasi un loc in aceasta lume, in fine, in paginile ultime ale romanului, vointa personajului de a isi asambla din nou clarinetul.