Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
Receptarea textului literar. Analize,...
ISBN
978-973-46-1619-0
An apariție
2010
Lună apariție
2
Număr pagini
344
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Colecție
BAC
Domenii

Receptarea textului literar. Analize, interpretări, repere critice

Autori: Camelia Gavrilă , Mihaela Doboș
 
• Fundamente ale culturii romane
• Perioada veche
• Curente culturale/literare in secolele XVII-XVIII
• Perioada moderna
• Curente culturale/literare in secolul al XIX-lea si la inceputul secolului XX
• Perioada interbelica
• Perioada postbelica

Devenirea fiintei este sinonima cu cristalizarea si asumarea treptata a culturii din care face parte, proces complex si profund, ale carui inceputuri se pierd in zorii umanitatii. Termenii acestei ecuatii implica in mod necesar constiinta valorii, increderea in sine, raportarea la un sistem de principii comun, viabil si peren. Cultura si literatura unui popor sint fundamentele acestui traseu perpetuu, strabatut de fiecare om in formarea sa intelectuala si sociala. Astfel se justifica si rolul esential pe care il are in scoala studiul limbii si literaturii romane, ca suport indispensabil al construirii personalitatii tinerilor. Lucrarea Receptarea textului literar. Analize, interpretari, repere critice isi propune sa ofere celor implicati in actul educational – elevi, profesori, parinti, institutii – un necesar set de valori esentiale, verificate in timp si consacrate deja in istoria literaturii si a culturii romane.
An apariție
2010
Lună apariție
2
Număr pagini
344
Tip ediție
broșată
Format
160x235
Fără comentarii


Despre autori


Camelia Gavrila – profesor de limba si literatura romana, gradul didactic I, la Colegiul „Costache Negruzzi”, Iasi, doctor in stiinte filologice, inspector general al Inspectoratului Scolar al Judetului Iasi in 1997-2000 si 2005-2009, coordonator al Centrului Regional de Formare profesori, directori, inspectori, membru al Comisiei Nationale de limba si literatura romana din 1997, in prezent director al Colegiului National „Costache Negruzzi”, Iasi. Autor sau coautor al lucrarilor: Lecturi critice ale textului literar, Editura Junimea, Iasi, 1998; Exercitii si teste de limba si literatura romana, Editura Polirom, Iasi, 1999; Provocarile textului literar, Editura Spiru Haret, Iasi, 2000; Textul literar. Ghid de receptare si interpretare critica, Editura Polirom, Iasi, 2001; Mitic si magic in opera lui Lucian Blaga, Editura Junimea, Iasi, 2002; Compendiu de teorie si critica literara. Repere pentru bacalaureat, Editura Polirom, Iasi, 2003; Evaluarea la limba si literatura romana. Teste si repere teoretice pentru liceu si bacalaureat, Editura Polirom, Iasi, 2004; Limba si literatura romana pentru examene si performanta. Aplicatii lingvistice si stilistice pentru gimnaziu, Editura Polirom, Iasi, 2006; Limba romana prin exercitii, compuneri si teste. Repere teoretice si aplicatii pentru clasele a IV-a si a V-a, Editura Polirom, Iasi, 2006; Limba si literatura romana. Ghid pentru pregatirea concursurilor si olimpiadelor scolare, Editura Nomina, Pitesti, 2007; Limba si literatura romana. Lucrari de nota 10, Editura Nomina, Pitesti, 2007.


Mihaela Dobos – profesor de limba si literatura romana, gradul didactic I, la Colegiul „Costache Negruzzi”, Iasi. Formator national, conceptor de subiecte pentru examenul de bacalaureat (2008, 2009), evaluator de manuale scolare. Coautor al lucrarilor: Teste de limba romana, matematica si limba engleza pentru absolventii clasei a IV-a (Spiru Haret, Iasi, 2000); Ghid de teorie literara (Portile Orientului, Iasi, 2001); Literatura romana pentru liceu. Repere tematice pentru manualele alternative. Clasa a IX-a (Polirom, Iasi, 2002); Compendiu de teorie si critica literara. Repere pentru bacalaureat (Polirom, Iasi, 2003); Limba si literatura romana – 100 de teste finale pentru capacitate (Polirom, Iasi, 2003); Evaluarea la limba si literatura romana. Teste si repere teoretice pentru liceu si bacalaureat (Polirom, Iasi, 2004); Limba si literatura romana pentru examene si performanta. Aplicatii lingvistice si stilistice pentru gimnaziu (Polirom, Iasi, 2006); Limba romana prin exercitii, compuneri si teste. Repere teoretice si aplicatii pentru clasele a IV-a si a V-a (Polirom, Iasi, 2006); Evaluarea Nationala 2010. Notiuni teoretice si variante de subiecte (Paralela 45, Bucuresti, 2009); Receptarea textului. Notiuni de teorie literara, limba si comunicare (Polirom, Iasi, 2010); Receptarea textului literar. Analize, interpretari, repere critice (Polirom, Iasi, 2010).


Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.