- ISBN
- 973-683-202-3
- An apariție
- 1999
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- TALENTUM
- Domenii
Autoarea include numeroase trimiteri la teoria curriculum-ului diferentiat si personalizat si ofera un cadru metodologic de referinta in demersurile practice ale educatorilor, fie in cadrul proceselor de conceptualizare a programelor educationale diferentiate, fie in cadrul celor de proiectare a strategiilor de identificare, diagnosticare si cultivare a aptitudinilor.
- An apariție
- 1999
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Curriculum • Dimensiunile unui program educational pentru elevii cu aptitudini inalte • Filosofia educatiei diferentiate si personalizate. Repere • Definirea conceptului de „dotare aptitudinala inalta” • Identificarea si selectia elevilor talentati. Categorii populationale speciale • Teoria curriculum-ului diferentiat si personalizat • Metodele didactice. Recomandari generale • Strategia de evaluare a curriculum-ului diferentiat si personalizat • Gestiunea resurselor • Infrastructura de sustinere a programului • Organizarea responsabilitatilor si distribuirea competentei decizionale • Inventar de probleme pentru proiectantul unui program • Managementul curriculum-ului diferentiat si personalizat • Fazele recurente ale diferentierii curriculum-ului • Etapizarea secventelor unui program educational diferentiat • Formarea formatorilor • Relatia familie - scoala - comunitate • Strategii de formare a formatorilor • Caracteristici dezirabile si indatoriri ale educatorilor • Consilierea psihopedagogica • Scopurile consilierii pentru elevii cu abilitati înalte • Specificitatea consilierii psihopedagogice a elevilor cu abilitati înalte • Strategii de rezolvare a problemelor de consiliere pentru copiii si tinerii cu abilitati inalte • Managementul unui cabinet de consiliere specializata pentru copiii si tinerii cu abilitati inalte • Politici educationale guvernamentale si ONG în sprijinul talentelor • Directiile si indicatorii de pertinenta ai analizei unui sistem de politica educationala nationala pentru promovarea excelentei • Recomandarea Consiliului Europei • Recomandarile Consiliului European pentru Aptitudinile inalte (European Council for High Ability- ECHA) • Cadrul legislativ din Romania
Despre autori
Carmen Cretu, profesor universitar doctor la Catedra de Stiinte ale Educatiei a Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Al.I. Cuza”, Iasi, expert al Comisiei Europene, Bruxelles, pentru directoratul de cercetare stiintifica. Domeniile sale de competenta: teoria si metodologia curriculumului, politici educationale, psihopedagogia talentelor si a creativitatii. A urmat stagii de formare doctorala si postdoctorala, precum si de documentare in universitatile din Nijmegen (Olanda), Yale si Harvard (SUA), Geneva (Elvetia), Lille (Franta) etc. Coordoneaza programul de master Politici si Management in Educatie si este membra in numeroase asociatii stiintifice, printre care European Council for High Ability (ECHA) si International Association for Advancement of Curriculum Studies (IAAC), si a condus numeroase granturi de cercetare. Lucrari publicate: Politica promovarii talentelor. Dreptul la o educatie diferentiata (1995), Psihopedagogia succesului (1997), Curriculum diferentiat si personalizat (1998), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice (1998), Teoria curriculumului si continuturile educationale (2001), „Talent and Success”, in International Handbook (2008).