- ISBN ePub
-
978-973-46-9828-8
- ISBN PDF
-
978-973-46-9829-5
- An apariție
-
2023
- Tip ediție
- eBook
- Format
- ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
- Colecție
- ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI > Structuri, conținuturi, tehnici
- Domenii
Consilierea privind cariera
Maximizarea potenţialului individual pentru o carieră de succes
Autori: Otilia Sanda Bersan , Ion Al. DumitruDinamismul societății contemporane, recunoscut mai ales prin tendințele evolutive ale pieței muncii, îngreunează din ce în ce mai mult procesul de construire a unei cariere de succes. Cartea de față descrie dinamica schimbărilor de pe piața muncii și subliniază nevoia actuală de consiliere profesională în carieră, accentuând rolul pe care îl joacă educația formală și nonformală în maximizarea potențialului individual al viitorului angajat. Un ghid pentru activitățile de consiliere privind cariera, volumul prezintă principalele teorii și modele din domeniu ale unor autori recunoscuți, la care se adaugă o parte practică ce valorifică numeroase aspecte ale acestora. Scris într-o manieră concisă, cu un pronunțat caracter aplicativ, volumul se adresează în primul rând studenților de la specializările științe ale educației și psihologie care parcurg această disciplină didactică, masteranzilor în programele de consiliere școlară/educațională și vocațională, consilierilor școlari/educaționali din școli gimnaziale și licee, profesorilor, managerilor de resurse umane, trainerilor și tuturor celor interesați de problematica consilierii privind cariera.
- An apariție
- 2023
- Lună apariție
- 5
- Număr pagini
- 208
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 135x200
Despre autori
Otilia Sanda Bersan este lector universitar doctor, titular în cadrul Departamentului de Științe ale Educației, Facultatea de Sociologie și Psihologie, Universitatea de Vest din Timișoara, susținând cursuri și seminarii: Teoria și metodologia evaluării, Educație timpurie, Consiliere pentru carieră și orientare vocațională etc. În 2011, a absolvit Școala Doctorală de Științe ale Educației, în cadrul Universității din București, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, coordonator științific: Prof. univ. dr. Marin Manolescu, domeniul de cercetare: evaluarea educațională, tema tezei de doctorat: Impactul metodelor alternative de evaluare educațională asupra nivelului performanțelor școlare ale elevilor din ciclul gimnazial.
Autor a peste 35 de articole în domeniul științelor educației și autor al volumelor: Fenomenul educațional (ed. a II-a, Editura Universității de Vest, Timișoara, 2008), Evaluarea educațională. Metode alternative aplicabile în ciclul gimnazial, Editura de Vest, Timișoara, 2012), Ghid de practică pedagogică. Învățământ preșcolar și primar (coord., Editura Universității de Vest, Timișoara, 2013), Professional Aspirations and Career Building Counseling (Editura Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, Germania, 2013), Studiul satisfacției privind nivelul de pregătire al absolvenților de grădiniță (coord., Editura Waldpress, Timișoara, 2015), Atitudinea copiilor față de lectură. Cercetare în domeniul pedagogic (coord., Editura Waldpress, Timișoara, 2015), Teoria şi metodologia evaluării, (Editura Eikon, Cluj-Napoca; 2016), Tehnici, instrumente şi metode de evaluare a rezultatelor preşcolarilor şi şcolarilor mici, (Editura Universității de Vest din Timișoara, 2016).
Totodată, a coordonat Programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă, ,,Specificul educației timpurii și predarea – învățarea – evaluarea în învățământul preșcolar” (Departamentul de Științe ale Educației, Facultatea de Sociologie și Psihologie, Universitatea de Vest din Timișoara), în anul universitar 2014-2015).
În perioada 2021-2022 a fost managerul proiectului internațional de cooperare transfrontalieră Interreg România – Serbia: „e-Support services for career and vocational counseling of youth entering to the labor market”, IPA RORS 406, proiect în cadrul căruia Universitatea de Vest din Timișoara a fost principalul beneficiar (lider).
Ion Al. Dumitru este psiholog și profesor universitar doctor în cadrul Facultății de Sociologie și Psihologie a Universității de Vest din Timișoara.
A coordonat un program de studii masterale, intitulat „Consiliere psihopedagogică și integrare educațională”, și este reprezentantul Universității de Vest din Timișoara in EUCEN (European University Continuing Education Network). A participat la numeroase programe postuniversitare de formare profesională și de specializare. Domenii de competență: psihologia educației, psihologia personalității, consiliere psihopedagogică, metode si tehnici de învățare eficientă, metode și tehnici de consiliere psihopedagogică.
A fost editor fondator al Revistei de Științe ale Educației, publicație bianuală editată de Universitatea de Vest din Timișoara în colaborare cu Institutul Român de Educație a Adulților.
A publicat peste 45 de studii și articole în volume colective și în reviste de specialitate din țară și din străinătate, precum şi volumele: Dezvoltarea gândirii critice şi învăţarea eficientă (2000), Personalitate, atitudini şi valori (2001), Educație şi învăţare. Aspecte psihoindividuale, psihosociale şi manageriale (2001), Psihologia educaţiei (2001), Consiliere psihopedagogică (ed. I, 2004), Consiliere psihopedagogică. Baze teoretice şi sugestii practice (Polirom, 2008).
A coordonat volumele: Educaţia şi învăţarea la vârsta adultă (2002), Elemente de management şi marketing aplicate în educația adulților (2002), Pedagogie şi elemente de psihologie educațională pentru examenele de definitivare în învățământ şi grade didactice (2005), Calitatea formării personalului didactic (2007).
Între 2012-2016 a fost Directorul Departamentului de Științe ale Educației, Universitatea de Vest din Timișoara.