- ISBN ePub
-
978-973-46-7138-0
- ISBN PDF
-
978-973-46-7139-7
- An apariție
-
2018
- Tip ediție
- eBook
- Format
- ePub (Adobe DRM), PDF (Adobe DRM)
- Colecție
- SERIA DE AUTOR Gheorghe Crăciun
- Domenii
Cu un Argument al autorului
Ediţie îngrijită de Carmen Muşat şi Oana Crăciun
Cuvînt-înainte de Caius Dobrescu
Postfaţă de Mircea Martin
Seria de autor dedicată scriitorului Gheorghe Crăciun reuneşte atît lucrări de proză, eseistică, publicistică, teorie şi critică literară deja consacrate, cît şi volume inedite, rămase în manuscris în arhiva sa.
În seria de autor au apărut pînă acum: Acte originale/Copii legalizate (variaţiuni pe o temă în contralumină), Mecanica fluidului (Culegere de lecţii introductive, cu exemple, definiţii, întrebări şi 36 de figuri incluse în text), Compunere cu paralele inegale, Scriitorul şi Puterea sau despre puterea scriitorului (ediţie revizuită a volumelor de publicistică Cu garda deschisă şi Reducerea la scară, care conţine şi multe texte nepublicate anterior într-un volum), Doi într-o carte (fără a-l mai socoti pe autorul ei). Fragmente cu Radu Petrescu şi Mircea Nedelciu şi Imagini, litere şi documente de călătorie (inedit). Acestora li se vor adăuga romanele Frumoasa fără corp şi Pupa russa, cărţile de eseuri În căutarea referinţei şi Teatru de operaţiuni, dar şi cîteva lucrări nepublicate pînă acum (Lentila sferică, Operaţii pe cărţi deschise, Mono-stereo). Seria va fi completată cu Trupul ştie mai mult. Fals jurnal la Pupa russa (1993-2000), la care se vor adăuga volume de poezie şi proză inedite, precum şi corespondenţa şi interviurile lui Gheorghe Crăciun.
„Punctul de vedere pe care îl propun aici e unul implacabil condiţionat de propria noastră actualitate. A apărut în cîmpul limbajului poetic al ultimei jumătăţi a secolului XX o evidentă dimensiune antilirică (sau enunţiativă, cum au numit-o Wellek şi Warren), dimensiune nici astăzi consumată, afirmată programatic şi atît de imperativ, că ea ne obligă să o considerăm expresia unei mentalităţi poetice avîndu-şi deja o mai lungă tradiţie şi să vorbim chiar şi retroactiv, mergînd pînă la mişcarea romantică, despre o poezie tranzitivă.” (Gheorghe Crăciun)
„Una dintre cele mai solide şi înnoitoare cărţi scrise la noi în ultimele decenii.” (Mircea Martin)
„Aisbergul poeziei moderne este aici pentru a ne demonstra plenar, ba chiar, aş îndrăzni să spun, copleşitor, că principala contribuţie teoretică a uneia dintre cele mai redutabile inteligenţe analitice şi creative ale generaţiei ’80 este dedicată integral eliberării gîndirii noastre despre poezie, despre marea poezie care a marcat secolul al XX-lea, de obsesia abstractului, absconsului şi abstrusului.” (Caius Dobrescu)
- An apariție
- 2017
- Lună apariție
- 11
- Număr pagini
- 688
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 130x200
Despre autori
Gheorghe CRĂCIUN (1950-2007), prozator, eseist, teoretician și critic literar, este unul dintre cei mai importanți scriitori români contemporani. A publicat romane – Acte originale/Copii legalizate (1982, 2014), Compunere cu paralele inegale (1988, 2015), apărut și în limba franceză, Composition aux parallèles inégales (2001), Frumoasa fără corp (1993, 2007, 2019), Mecanica fluidului (2003, 2014), Pupa russa (2004, 2007) –, volume de eseuri, publicistică, teorie și critică literară, precum Trupul știe mai mult. Fals jurnal la Pupa russa (1993-2000) (2006). Este prezent în numeroase antologii de proză, precum Desant ’83 (1983), Competiția continuă. Generația ’80 în texte teoretice (1994, 1999), The Phantom Church and Other Stories from Romania (1996), Generația ’80 în proza scurtă (1998), Romanian Fiction of the ’80s and ’90s (1999), Literatura română postbelică între impostură și adevăr (2000), Tizenegy. Kortárs román prózaíró (2005), Top 22. Teil II. The Only Way Is Up... (2005), Les Belles Étrangères. Douze écrivains roumains (2005), Plural (2005), Eromania (2005). A primit, între altele, Premiul de debut al Uniunii Scriitorilor din România (1983), Premiul Uniunii Scriitorilor din Republica Moldova (1995, 2003), Premiul ASPRO pentru cea mai bună carte de critică a anului (1997, 2002).