Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
Partea din toate (Carte singură, VI)
ISBN
978-973-23-3010-4
An apariție
2013
Lună apariție
3
Număr pagini
184
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Colecție
CARTEA ROMÂNEASCĂ
Domenii

Partea din toate (Carte singură, VI)

Autori: Sorin Mărculescu
Vezi eBook
 
„Abia cu cartea aceasta, Partea din toate, viziunea structurala mi s-a clarificat si am ajuns la imaginea simpla si extensibila a unui retablu portabil, de uz personal, pentru timpul ce-mi va mai fi dat, cind cautarea interlocutorului supramundan nu mai e insurubare intr-un loc, fie el si sacralizat, ci vagabondaj spre inarticulare. Un retablu (triptic sau poliptic) este alcatuit, se stie, dintr-un panou central cu doua sau mai multe voleuri de-o parte si de alta, totul asezat deseori pe o predela, suport impartit si el in alte registre plastice care trimit la scenele din altarul propriu-zis sau le reiau sub forma unor dezvoltari anticipative sau concluzive.” (Sorin Marculescu)
 
„[La Sorin Marculescu] vocatia cotidianului, atit a celui precipitat in eveniment si sarbatori, cit si a celui in aparenta nemarcat de stigmatul ceresc, e tocmai aceea de a se lasa informat de sacru, de a exulta in perspectiva si in presimtirea acestuia. Din virtual, nu doar din actual, sacralitatea determina si inconjoara peisajul concret al fiintei, centrindu-l ca pe un protagonist al iconomiei. Solidaritatea divino-umana, ca si solidaritatea poemului cu protagonistul inspiratiei sint percepute ca identitati de fond, intr-o consubstantialitate a fiintei si limbajului deopotriva.” (Al. Cistelecan)
 
„Osmoza dintre discursul reflexiv si deschiderea vizionara, sustinuta simbolic si de o dictiune marcat ritualica, de oficiere cvasireligioasa (aluziile la actul liturgic sint mereu prezente, ca si cele la figuri ale limbajului biblic) si de elevatie imnica, este acum mai organica decit oricind: poemul s-a purificat si in acest sens, echilibrind atent ponderile dintre meditatia «nuda» si translatiile cugetarii in imagine si ritm, cu abundenta verbala, in ample miscari solemne ale rostirii. Insa nota aparte a liricii lui Sorin Marculescu, exceptionala in amintitul context de relativizari «postmoderne», o da tocmai aceasta tinuta inalt-imnica, netulburata afirmare, raspicata si luminoasa, a credintei sale in valorile perene ale spiritului, intr-un discurs ce se vrea, in fond, edificator. «Actualitatea» lui poate fi pusa in discutie, dar stim deja ca poetul nici nu mizeaza pe o asemenea dimensiune, marginala si secundara fata de efortul mereu reluat de intrupare in semne a Cuvintului cu majuscula.” (Ion Pop)
An apariție
2013
Lună apariție
3
Număr pagini
184
Tip ediție
broșată
Format
130x200
Fără comentarii


Despre autori


Sorin Marculescu (n. 19 noiembrie 1936, Bucuresti) a absolvit Liceul „Mihai Viteazul” (1954), Facultatea de Filologie (Universitatea din Bucuresti), sectia franceza, cu o teza despre arta sonetului la Ronsard si Du Bellay (1959). Zilier la Biblioteca Academiei (1960), traducator tehnic si, din 1964, redactor la citeva edituri bucurestene, pina la pensionare (decembrie 1996). Debut in poezie in revista Familia (1966). I s-au decernat premii pentru traduceri si poezie (USR, ASB si revista Poesis), o diploma de excelenta pentru traduceri (Observator Cultural, 2011) si a fost nominalizat la Premiul „Cartea anului” acordat de Romania literara (2005, 2012). Membru al USR si al Asociatiei Internationale a Hispanistilor. Versuri: Cartea nuntilor (ELU, 1968); Locul simburelui (Cartea Romaneasca, 1973); Carte singura (Cartea Romaneasca, 1982); Fluviul intimplator (Cartea Romaneasca, 1985); Lumina de seara (Carte singura, V, Vinea, 2000). A tradus peste 60 de lucrari (beletristica, filozofie, estetica, religie) din spaniola, engleza, franceza si italiana, culminind cu opera narativa completa a lui Miguel de Cervantes si operele complete ale lui Baltasar Gracian.


Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.