Cărțile autorului Arthur Schnitzler

Arthur Schnitzler (1862-1931), prozator şi dramaturg austriac, este considerat cel mai reprezentativ scriitor al „modernităţii vieneze”, tendinţă artistică manifestată la finele secolului XIX şi începutul secolului XX, ce a marcat cultura europeană. Fiu al unui faimos medic laringolog din epocă, studiază el însuşi medicina la Universitatea din Viena, iar în 1885 obţine titlul de doctor în domeniu. Lucrează o vreme la Spitalul General din Viena, însă după o vreme renunţă la profesie în favoarea scrisului. Schnitzler a făcut parte dintr-un grup de artişti şi scriitori numit Jung-Wien, printre care se numărau autori ca Hugo von Hofmannstahl şi Karl Kraus. A fost unul dintre cei mai moderni scriitori ai vremii şi cel dintîi autor de limbă germană care a folosit – înaintea lui Joyce şi Proust – tehnica narativă a fluxului conştiinţei, în nuvela Leutnant Gustl (Sublocotenentul Gustl, 1900). Scrierile lui au stîrnit numeroase controverse în epocă, în special din pricina abordării unor teme precum sexualitatea şi formele de manifestare a impulsurilor erotice. Din cauza rigidelor norme morale ale vremii, scriitorul austriac a fost acuzat de pornografie. Nuvela Sublocotenentul Gustl i-a adus excluderea din corpul ofiţeresc de rezervă al Imperiului Austro-Ungar, iar în 1920, la prima reprezentaţie a piesei sale Reigen (Hora iubirilor, 1897), s-a declanşat un scandal imens din cauza subiectului acesteia, centrat pe morala sexuală. Mai tîrziu, în anii nazismului, scrierile lui Schnitzler au fost etichetate de Hitler drept „gunoi evreiesc” şi cărţile sale au fost arse în piaţa publică. Pe de altă parte, Sigmund Freud, care se număra printre admiratorii săi, declara într-o scrisoare adresată lui Schnitzler că acesta pătrunde prin intuiţie şi introspecţie în profunzimi ale sufletului omenesc la care el ajunge numai după studii îndelungi şi laborioase. Scriitorul austriac a rămas unul dintre reperele prozei moderne universale, iar scrierile sale – în special povestirile şi nuvelele – au atras necontenit interesul publicului şi al criticilor, dezvăluindu-şi noi faţete şi profunzimi. Ele au fost adesea transpuse cinematografic, începînd din anii 1920 şi pînă în prezent, de regizori precum Paul Czinner, Max Ophüls, Roger Vadim sau, mai recent, de Stanley Kubrick şi Fernando Meirelles, iar opera sa e tradusă şi citită în toate colţurile lumii.

Afiseaza modulele

Categorii
Price
lei lei
Filter
Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.