- ISBN
- 1454-5667
- An apariție
- 2016
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 160
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
- Colecție
- REVISTE ȘI PUBLICAȚII
- Domenii
Revistă editată în colaborare cu Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
O revistă deja cunoscută studenţilor şi specialiştilor în domeniu, preocupată de aducerea la zi a cercetărilor şi cunoştinţelor de psihologie socială, în vederea formării unei perspective asupra realităţilor contemporane. Publicaţia se distinge prin caracterul ştiinţific al cercetărilor prezentate, prin deschiderea faţă de ultimele cercetări în domeniu şi prin contactul cu personalităţi marcante ale psihologiei sociale.
- An apariție
- 2016
- Lună apariție
- 12
- Număr pagini
- 160
- Tip ediție
- broșată
- Format
- 160x235
Mihai Dinu Gheorgiu, Discriminare, inegalitate, excludere (II) • Ştefan Boncu, Interviu cu profesorul Tiberiu Rudică • Odile Rohmer, Eva Louvet, On dit qu’on les apprécie mais sommes-nous prêts à les côtoyer? Le cas particulier des personnes en situation de handicap • Mélissa Arneton, Représentations de la diversité intranationale chez des chercheurs en éducation, analyse de productions scientifiques • Alicia Le Gall, Pascal Morchain, “I like cooking and yoga.” When stereotypical expectancies influence the inferences about men’s suitability for a secretary job • Poyraz Sahin, Isabelle Olry-Louis, Discrimination perçue au travail et stratégies identitaires mises en place par les jeunes recrues d’orientation sexuelle minoritaire • Jean-Louis Fabiani, Pierre Bourdieu et la théorie du monde social • Cătălin Mamali, Theory and practice within the flow of transdisciplinarity • Andreea Ernst-Vintila, Irina Macovei, «Je suis Charlie», la liberté au-dela de l’égalité et la fraternité? Interprétation collective des attaques terroristes de janvier 2015 en France et expression online d’un nexus • Andreea Ernst-Vintila, Dorra Ben Alaya, Annamaria de Rosa, Adrian Neculau, Do the Shoemaker’s Children go barefoot? Diversity in Social Psychology and the Two Worldmaps of its Diachronic Evolution • Jean‑Louis Fabiani, Pierre Bourdieu: un structuralisme héroïque, Éditions du Seuil, Paris, 2016 (Camelia Cuşnir) • Luciana M. Jinga, Gen şi reprezentare în România comunistă: femeile în cadrul Partidului Comunist Român: 1944-1989, Editura Polirom, Iaşi, 2015 (Mihaela Turcu) • Mihai Dinu Gheorghiu, Paul Arnault (eds.), Les sciences sociales et leurs publics. Engagements et distanciations, Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, Iaşi, 2013 (Bogdan Paul Romanică) • Guillaume Sire, Les moteurs de recherche, Editions La Découverte, Paris, 2016 (Adrian Netedu) • Patrick Champagne, La Double Dépendance. Sur le journalisme, Raisons d’Agir, Paris, 2016 (Ovidiu Mihăiuc)
Despre autori
Mihai Dinu GHEORGHIU este profesor universitar doctor şi predă la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Cercetător la Centre d’études de l’emploi (CEE, CNRS), apoi la Centre d’études de l’emploi et du travail (CEET). Face parte din comitetul de redacţie al unor importante publicaţii de specialitate şi este membru al mai multor asociaţii profesionale internaţionale. A efectuat cercetări în domeniul sociologiei elitelor, a intelectualilor, a educaţiei şi a culturii, precum şi în sociologia muncii, în Franţa, Germania şi România. A publicat, printre altele: Les métamorphoses de l’agit‑prop (2 vol., Presses Universitaires du Septentrion, 1998), Analiză şi intervenţie în ştiinţa socială (Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2005), Littératures et pouvoir symbolique (în colab. cu Lucia Dragomir, Editura Paralela 45, Éditions de la MSH, 2005), Intelectualii în cîmpul puterii (Editura Polirom, 2007), Education et frontières sociales (coord., în colab. cu Monique de Saint Martin, Michalon, 2010; trad. rom.: Educaţie şi frontiere sociale, Editura Polirom, 2011), La mobilité des élites: réconversion et circulation internationale (Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2012).