Traducere de Irinel Antoniu
Distrat, adesea agitat, copilul cu tulburari de atentie nu se poate concentra pentru a raspunde solicitarilor parintilor sau profesorilor, este descurajat de reprosurile si criticile acestora si are o stima de sine diminuata. Psihologul care are in grija un astfel de copil trebuie sa stie sa detecteze semnele deficitului de atentie, sa faca distinctia intre tulburarile de atentie si tulburarile limbajului scris-citit, sa gaseasca solutii in cazul dificultatilor de memorare. Pe baza informatiilor oferite de psihologie, stiintele cognitive si pedagogie, volumul propune metode de analiza a me-diului familial si scolar, metode de evaluare si tratament, precum si activitati practice, oferind psihologilor, logopezilor, pediatrilor si parintilor un ghid util pentru ingrijirea copilului cu tulburari de atentie.
Din cuprins:
Atentia. Istoric, origine, concepte • Tulburarile de atentie si sentimentul de inferioritate • Chestionare, scale de evaluare • Efectuarea testelor psihologice • Cazuri clinice • Tratamentul de tip psihanalitic • Tratamentul de tip cognitiv-comportamental • Exercitii pedagogice • Limbajul, ortofonia si tulburarile de invatare • Jocul, un bun mijloc de dezvoltare a atentiei copilului • Sfaturi practice pentru cadrele didactice