Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
Mecanisme ale propagandei în...
ISBN
973-46-0481-3
An apariție
2006
Lună apariție
12
Număr pagini
368
Tip ediție
broșată
Format
135x200
Colecție
MEDIA. STUDII ȘI ESEURI
Domenii

Mecanisme ale propagandei în discursul de informare. Presa românească în perioada 1985-1995

Autori: Luminița Roșca
INDISPONIBIL
19,95 lei

 
Cum a actionat propaganda comunista prin intermediul presei si cum s-au perpetuat mecanismele acesteia in presa de dupa decembrie 1989? Lucrarea ofera un raspuns documentat si sistematic la aceste intrebari, expunind, in prima sa parte, reperele teoretice esentiale unei abordari stiintifice a discursului jurnalistic. Partea a doua contine o analiza comparata a discursului presei comuniste din anii ’80 si a celui din presa libera a anilor ’90, luind in discutie teme precum cultul personalitatii, felul in care presa comunista decupa realitatea sau diversificarea modalitatilor de tratare a informatiei si replierea discursului propagandistic dupa decembrie ’89. Cititorii tineri au sansa unui contact avizat cu reperele ideologice ale unei lumi pe care nu au cunoscut-o, dar care le influenteaza totusi existenta.
An apariție
2006
Lună apariție
12
Număr pagini
368
Tip ediție
broșată
Format
135x200
Fără comentarii
Discursul jurnalistic • Raportul text – discurs • Abordarea pragmatica a textului jurnalistic • Perspectiva semiolingvistica • Perspectiva pragmadiscursiva – o abordare interdisciplinara • Perspectiva teoriei argumentarii • Determinarile practicii profesionale • Abordari teoretice • Perspectiva pragmadiscursiva • Spatiul public si productia jurnalistica • Evenimentul mediatic • Constructia sensurilor • Dezbaterea. „Evenimentul provocat” sau raportarea la sfera publica • Mass-media, componenta a vietii sociale • Determinari situationale • Determinari pragmalingvistice


Despre autori


Luminita Rosca (n. 1954) este conferentiar universitar la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii a Universitatii Bucuresti, doctor al Facultatii de Litere a aceleiasi universitati. Avind ca arii de competenta discursul jurnalistic, redactare si stil in jurnalism si managementul informatiei, este autoarea a numeroase studii, articole si carti, rezultat al unor cercetari ample, unele de pionierat in domeniile amintite. A urmat stagii de formare la Ecole de Journalisme (Lille, Franta) si la Department of Journalism and Mass Communication (University of South Carolina, SUA). Din 2003 este membru in consiliul de administratie al retelei scolilor francofone de jurnalism „Reseau Theophraste”. Cu o experienta academica de aproape paisprezece ani, are contributii notabile in structurarea curriculei de formare in jurnalism si in stiintele comunicarii. La Editura Polirom a mai publicat: Formarea identitatii profesionale a jurnalistilor (2000), Productia textului jurnalistic (2004) si Mecanisme ale propagandei in discursul de informare. Presa romaneasca in perioada 1985-1995 (2006).


Produs adăugat la favorite

Noi și partenerii noștri stocăm și/sau accesăm informațiile de pe un dispozitiv, cum ar fi modulele cookie, și prelucrăm date cu caracter personal, cum ar fi identificatori unici și informații standard trimise de un dispozitiv, pentru reclame și conținut personalizate, măsurători de reclame și de conținut, informații despre publicul-țintă, precum și în scopul dezvoltării și îmbunătățirii produselor.
Cu permisiunea dvs., noi și partenerii noștri putem folosi date și identificări precise de geolocație prin scanarea dispozitivului. Puteți da clic pentru a vă da acordul cu privire la prelucrarea realizată de către noi și partenerii noștri conform descrierii de mai sus.
Vă rugăm să rețineți că este posibil ca anumite prelucrări ale datelor dvs. cu caracter personal să nu necesite consimțământul dvs., dar aveți dreptul de a refuza o astfel de prelucrare. Preferințele dvs. se vor aplica numai acestui site web.