Parodie la adresa cartilor motivationale si inspirationale pline de „sfaturi de aur”, Cum sa faci primul milion, romanul lui Bogdan Costin – sau poate nu –, e filmul tragi-comic al lumii de azi, o lume dispusa la compromisuri grotesti, o lume in care totul e de vinzare.
Cind iti vine ideea de a te imbogati rapid si esti un tinar publicitar, nu-ti ramine decat sa o pui in practica. Renunti la jobul bine platit din agentia de publicitate si o iei pe cont propriu, cu unicul scop de a face un milion de dolari. Naratorul anonim din acest roman, un „erou al zilelor noastre”, isi aplica ideea in cele mai cinice si neobisnuite moduri, sub deviza: Death sells. Tot ce face e sa se foloseasca de moarte, in scopul de a vinde produsele clientilor sai, transformind boli, accidente, sinucideri, supradoze in povesti emotionante care sa ajunga la inima celor care, in foamea lor de senzational, se hranesc cu paginile colorate din ziare si se lumineaza cu ecranul televizorului. Ajutat de complici lipsiti de scrupule si de un sistem fragil si amoral, reuseste sa-si implineasca visul.